Äntligen är det dags för Dodge City: Jul-i vilda västern 2024!

Var: I Boden vid deras scoutstuga Grubban

När: 27 juli – 3 augusti

• Upptäckare, helvecka: 27 juli-3 augusti
  • Bäver & Spårare, halvvecka: 31 juli-3 augusti

För vem:

• Bäver
  • Spårare
  • Upptäckare

*Man tillhör avdelningen som man gått i under vårterminen

Avgift:

• Hel vecka – 2000 kr
  • Halvvecka – 1200 kr
  • Ledare/Vuxen – gratis

Betalning: Sker efter anmälan gått ut. Info om betalning skickas ut via Mail.

Anmälan: Via formulär längre ner på sidan. Senast 18 maj. Efter det kan man efteranmäla sig men då till en extra kostnad på 300kr.

Avanmälan: Fram till 24/5 kan deltagare avanmäla sig och få hela avgiften tillbaka. Deltagare kan avanmälas fram till 30 dagar innan lägret. Då återbetalas lägeravgiften med avdrag på 300 kr som skall täcka kostnader som redan tagits, exempelvis märke. Vid avanmälan färre än 30 dagar innan lägret krävs läkarintyg. Mot uppvisande av detta
återbetalas 50 kr per dag, utan läkarintyg sker ingen återbetalning.

Förälder/ledare: Föräldrar deltar som ledare och betalar ingen lägeravgift men måste fylla i en egen anmälan till lägret. Föräldrar som skall med måste bli medlemmar i kåren vilket görs via våran hemsida (50kr). Sedan skall man gå en online kurs som heter tryggamöten (info om det får ni av era ledare eller läser om på hemsidan) samt lämna in brottsregister.

Boende och mat: Vi bor i kårens tält avdelningsvis och det kommer vara aktiviteter under dagarna. Vi lagar mat utomhus tillsammans.

Hjälpa till med förberedelser

Vi tar gärna emot hjälp inför lägret så som att packa allt som ska med till lägerområdet samt packa upp på plats. Vi behöver även hjälp med att planera en aktivitet som vi ska bidra med under en dag på lägret. Kan du tänka dig att hjälpa till så skriv det i anmälan.

/Ledarna för respektive avdelning

Klicka här för att anmäla dig

Packlista